fbpx

În data de 19 februarie 2020, noi am trimis două adrese către MTS: 

La întâlnirea CCPT desfășurată la sediul MTS în data de 20.05.2020, Secretarul de Stat a afirmat că

Pentru FITT răspunsul în scris va fi transmis în cel mai scurt timp (maxim 7 zile lucrătoare)”.

Din păcate, nu am primit niciun răspuns, deși au trecut 117 zile de când am transmit adresele și 17 zile lucrătoare de la promisiunea făcută de MTS:

  • Nu am primit răspuns nici la adresa legată de buget (având în vedere că, la întâlnirea CCPT din 20 mai, doar parțial a fost prezentat bugetul inițial) 
  • Nu am primit răspuns nici la adresa legată de reorganizarea MTS (cu toate că secretarul general al MTS și-a dorit provocarea unei discuții la colțul mesei, care, sub nicio formă, nu ține loc de răspuns oficial la întrebări pe care MTS, în cadrul întâlnirii CCPT din data de 18 februarie, le-a cerut adresate în scris, iar noi le-am trimis în data de 19 februarie).

Legat de BUGET:

În cadrul întâlnirii CCPT, explicațiile cu privire la buget pot fi încadrate în 3 categorii:

  • prezentarea PARȚIALĂ a bugetului alocat inițial (fără Programul P2 central – acțiuni de tineret, Programul P3 central – cercetare, Programul P1 al subordonatelor – centre de tineret, Programul P2 al subordonatelor – acțiuni de tineret, Investiții în centrele de tineret și centrele de agrement)
  • prezentarea PARȚIALĂ a bugetului “la momentul actual” – 20 mai 2020  (fără bugetul pentru investiții)
  • anunțul că alocările vor suferi modificări (mutări de bani de la un capitol bugetar la altul), fără să ni se ofere informații concrete.

MTS ne-a explicat cum a cheltuit banii alocați inițial pentru taberele studențești, taberelor sociale și handicap, taberelor tematice și naționale și taberelor ARC pentru a pregăti centrele de agrement în care au fost cazate persoanele carantinate. Având în vedere că anual, MTS alocă (din acelați capitol bugetar, și chiar din același titlu) și buget pentru cheltuielile de capital (realizarea de investiții) pentru centrele de agrement și pentru infrastructura sportivă, de ce au fost cheltuiți banii de tabere și acele sume nu au fost încadrate în cheltuielile de capital?

Oricum, dacă punem cap la cap sumele prezentate la întâlnire, bugetul rămas pentru anul 2020 este unul DERIZORIU, rectificările bugetare nu au fost prezentate decât parțial și nici acelea justificate în totalitate.

Nu cumva MTS nu ne-a prezentat bugetele inițiale pentru a nu afla că în anul 2020 BUGETUL PENTRU TINERET (programe și investiții în infrastructura pentru tineret și de tabere) au atins un PRAG ISTORIC DE JOS? Și nu, nu ne lăsăm impresionați de promisiuni legate de atragerea de fonduri europene pentru programe și investiții. Noi am întrebat și întrebăm în continuare despre banii de la BUGETUL DE STAT.

Legat de REORGANIZARE:

Cu aproximativ două luni înainte de adoptarea reorganizării MTS, dar și prin intervențiile din cadrul CCPT (și prin adresa de înscriere la CCPT), noi am explicat că noua organizare a MTS duce TINERETUL la CEL MAI JOS NIVEL DIN ULTIMII 30 DE ANI (cu o nefericită excepție de câteva luni în perioada aug 2012 – ian 2013), prin înghesuirea programelor pentru tineret alături de sportul pentru toți, mai ales că ministrul a explicat în 18 februarie 2020 cum NU înțelege că #TineriiNuFacDoarSport și cum NU înțelege care sunt și ce înseamnă PROGRAMELE pentru tineret:

Am creat o structură care să target-eze sportul pentru toți. Vom avea o nouă direcție care, din păcate, e ușor neînțeleasă de foarte mulți în cadrul ministerului, care spun că combin oarecum tineretul cu sportul. Da, va fi o direcție care va ținti exact aceste activități cu caracter recreativ și prezentarea sportului într-o manieră cât mai prietenoasă tinerei generații, astfel încât să putem să-l reașezăm acolo unde îi este locul și pentru acest lucru am creat această direcție. 

Trebuie să punctăm faptul că sportul nu era vitregit în vreun fel, având în vedere că fiecare specialitate avea câte o direcție generală:

  • Direcția generală politici, strategii și programe în domeniul SPORTULUI
  • Direcția generală politici, strategii și programe în domeniul TINERETULUI

(fiecare fiind împărțită în câte două direcții mici) iar acum, ministerul are 3 direcții mici: una pentru politici pentru sport, alta pentru politici pentru tineret și una comună care este, de fapt, tot pentru SPORT (din ce ne explică ministrul) – “Direcția Sportul pentru Toți și Programe pentru Tineret”.

Având în vedere că, potrivit HG nr.296/14 aprilie 2020, “încadrarea personalului MTS în numărul maxim de posturi aprobat și în noua structură organizatorică se aprobă prin ordin al ministrului tineretului și sportului în termen de minimum 30 de zile și în termen de maximum 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, cu respectarea dispozițiilor legale și a regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal”, încă așteptăm, cu viu interes, să vedem cum va asigura MTS, cu un număr TOTAL de 171 de posturi, și îndeplinirea TUTUROR atribuțiilor legale privitoare la tineret, în noua sa viziune de organigramă (deși secretarul general, la întâlnirea din 20 mai 2020, ne-a asigurat că toate atribuțiile se vor regăsi în ROF -Regulamentul de Organizare și Funcționare-, dar, în prezența unei note de fundamentare foarte precară, noi ne menținem starea de profundă îngrijorare).

Ministerul mai are, totuși, o lună la dispoziție să aleagă – ori la bal, ori la spital – și să tranșeze situația reorganizării. Sperăm că-și va da seama, într-un final, de greșeala enormă pe care a făcut-o și va reașeza TINERETUL acolo unde îi este locul 😀