fbpx

În data de 11 septembrie 2019, Ministerul Tineretului și Sportului a lansat chestionarul de colectare a opiniilor TINERILOR, la nivel național. Să ne uităm, mai întâi, la

Rezultatele de anul trecut (2018):

 

 

FITT, ca unul dintre cei 7 membri ai Grupului Național de Lucru (GNL) pentru Dialogul tinerilor cu UE, care, la runda precedentă de consultări, ne-am aplecat atenția asupra dezvoltării instrumentelor necesare tuturor membrilor GNL, realizării de consultări regionale (de câte 2 zile) în 5 orașe din țară și, nu în ultimul rând, colectării & analizei datelor, precum și realizării draftului Raportului de țară, rămânând astfel, fără resurse suficiente promovării chestionarului adresat tinerilor, anul acesta am ales să ne implicăm și în acest demers.




Strategia FITT pentru campania din 11.09 – 15.10.2019

Astfel, în perioada oficială de aplicare a chestionarului (11 septembrie – 15 octombrie), strategia noastră a fost să acoperim două zone: pe cea locală și pe cea națională, iar metodele noastre au fost promovarea online (și asistența acordată tinerilor la completare) și acțiunile stradale, după cum urmează:

  • Astfel, am redactat un articol de informare a tinerilor cu privire la oportunitatea exprimării opiniei în cadrul chestionarului, relevanța acestuia, contextul actual, precum și impactul. Susținem ideea potrivit căreia informarea este esențială în procesul de stimulare a participării tinerilor.
  • Am realizat 9 postări pe 7 pagini de Facebook ale FITT (paginile însumând 35.650 LIKES): FITT Timișoara, Youth Centres UP și paginile celor 5 centre de tineret nou deschise. Rezultatul total al acestora a fost de: 120 Shares, aprox. 18.500 people reached, aprox. 1.500 engagements.
  • Am demarat “Leapșa cu chestionarul” prin care am provocat 10 structuri (ONG, autorități/instituții publice, companii) să promoveze chestionarul către tineri și să continue, la rândul lor, această leapșă. Evident, am încurajat preluarea acestei provocări de către orice persoană care dorește să faciliteze accesul tinerilor la informație. Această provocare a inclus 150 de tineri (doar cei al căror profil l-am putut vizualiza).
  • Am pregătit un grup de lucru de 10 tineri (prin focus grup) a cărui misiune a reprezentat-o stimularea participării tinerilor din țară, prin promovarea chestionarului, prin explicarea contextului, precum și asistarea, ori de câte ori a fost nevoie a celor care au acceptat să-și exprime opiniile și colectarea opiniilor suplimentare.
  • Am pregătit un grup de 8 tineri (prin focus grup) pentru realizarea de acțiuni stradale locale. Pentru promovarea GNL, stimularea participării tinerilor, precum și identificarea vizuală a membrilor grupului de tineri cu această campanie, aceștia au purtat tricouri special imprimate cu sigla GNL, a FITT, precum și cu mesajul “Spune-ți părerea!”. Totodată, grupul nostru a fost dotat cu 10 tablete, tocmai pentru a facilita exprimarea opiniei și tinerilor fără aparatură adecvată sau acces la internet.
  • La nivel local, pe lângă susținerea organizațiilor membre care au preluat articolul nostru și chestionarul pe care le-au promovat în grupurile interne dedicate propriilor membri și beneficiari, ne-am bucurat de mobilizarea extraordinară a Consiliului Județean al Elevilor, precum și de promovarea din partea Direcției Județene pentru Sport și Tineret.

LATER EDIT:

Deși parcursul acestui chestionar a fost unul confuz, dar având în vedere situația în care se află România și întârzierile încă nejustificate, am decis să prelucrăm toate datele naționale (nu doar  pe cele culese de FITT).

Așadar, de la data încheierii consultărilor, așa cum a fost ea asumată unilateral de minister (30 octombrie 2019, 23:59), iată pașii parcurși de FITT:




Rezultatele de anul acesta (2019)

Situația, la nivel național, a colectării chestionarelor de către membrii Grupului Național de Lucru, la 30.10.2019 (23:59) – termenul limită de aplicare a chestionarului stabilit și asumat de Ministerul Tineretului

Deși parcursul acestui chestionar a fost unul confuz, mulțumită eforturilor grupurilor noastre de tineri, precum și a celorlalte structuri din regiune și din țară care au contribuit ca informația să ajungă la tineri și ca aceștia să afle că au posibilitatea de a-și exprima opiniile nemijlocit, anul acesta FITT a ajuns la 631 de tineri din 27 de județe + municipiul București, iar tinerii care locuiesc în județul Timiș s-au dovedit a fi cei mai responsivi la dialogul cu UE, cu 642 de opinii (dintre care 401 colectate de FITT) din cele 2.547 exprimate la nivel național.